Is Europe’s media freedom crumbling?14 min
Journalists can report more freely in Europe than anywhere else in the world. But media independence is slowly eroding across the bloc. The European Union is trying to combat this with a new package of rules called the European Media Freedom Act, which comes into force in August. But what does it actually do? And why is media pluralism under attack in Europe?