The deadly cost of Dieselgate
Ten years have passed since US investigators found that Volkswagen had been tampering with pollution controls in its diesel cars, letting millions of vehicles spew toxic chemicals into the atmosphere. A new report has found that 124,000 people have died as a result – and that number will keep rising over the next few decades if additional measures aren’t taken. How could Brussels let Dieselgate happen – and why are we still feeling the effects?