Is nuclear energy making a comeback in Europe?14 min
Nuclear energy is back in fashion, and some EU countries have abandoned plans to phase it out. It ticks a lot of boxes: it helps Europe become energy independent and it allows the EU to meet its climate targets. But there are questions over its sustainability, safety and its high cost.