India by Luxury TrainAral Sea - Where Has the Water Gone?
In just a few decades, the vast Aral Sea has almost entirely disappeared. In this first episode, French writer and traveller Cédric Gras follows the course of the Amu Darya River, from the dry plains of Uzbekistan to the peaks of Tajikistan. Through intensive farming, dams, and irrigation canals, the rivers that once flowed through Central Asia have dried up.