The Maginot LineFrance's Defensive Barrier
The Maginot Line is a giant: Thousands of underground bunkers and concrete defences lining the French border, from Belgium to the Mediterranean. In its time it was celebrated as a technical masterpiece and thought to be impregnable, today it also stands for the trauma of the French defeat in 1940. The documentary looks at a military construction that is as fascinating as it is controversial.