Making History
The ceremonial smoking pipe is Amerindian, but without a name from the Amerindian language. It was 'discovered' by French and British colonists who came into contact with the indigenous population in the 17th century. Amerindians then boarded French ships and took the pipe to the other side of the Atlantic, where it quickly became popular.