Making History
The Great Wave of Kanagawa, painted by Hokusai around 1830, became internationally famous as Japan opened up to the outside world during the Meiji era from the 1860s onwards. Emmanuel Lozerand, professor of Japanese language and literature explores the meaning of this iconic work.