The Mummy and its Metamorphosis
Mummies are not only from Ancient Egypt, the desire to preserve the dead runs throughout history. 19th century embalming practices, for example, revealed a new relationship to mourning and the afterlife. Historian Anne Carol takes us through our relationship to the body and death.