Lebanon: Inside Hezbollah
Forty years ago, in June 1982, Israel invaded southern Lebanon, dubbed Operation Peace for Galilee by the Israelis. A small guerrilla group came together in secret to resist this offensive. Formed and supported by the Islamic Republic of Iran, it officially declared itself in 1985 as Hezbollah: The Party of God.