Evangelicals for World Domination (1/3)
In the beginning there was Billy Graham. In the midst of the Cold War, the US preacher established himself at the ‘pope’ of the evangelicals - a conservative Christian movement that aims to expand the social influence of religion in society. His great crusade was then appropriated by a powerful political-religious lobby in the following decades.