Cobalt Wars
Slowly but surely, the electric car industry is gaining momentum. But while carmakers in China are banking on lithium, Europe is still using cobalt batteries. But how and where is this coveted resource for our cars being extracted? This investigative documentary (2022) goes deep into the DRC cobalt mines to find out.