Jerry Lewis - A Clumsy Heart Winner
ARTE looks back at the extraordinary career of Jerry Lewis, whose centenary we celebrate on 16 March 2026. The comedian became famous with his burlesque, often satirical gags and brilliant physical comedy. He then entered the film business where he wrote, produced and directed films in which he usually played the leading role. While much admired in his native America, he was never really taken seriously there whereas in Europe many hailed him as a genius.