Medicines of the World
Madagascar is a paradise that is home to an ecosystem full of pharmacological treasures. In a country shaped by ancestor worship, medicine and treatment is a complex interaction between spirits and botanicals. Bernard Fontanille, emergency doctor from France, meets a traditional healer in the village of Anantsono. With the help of the spirits, she invokes trances and uses the treasures of nature to heal her patients.