Twist - Thomas Mann Forever!The Adventurers of Modern ArtThe Artists of Montparnasse
An intimate portrayal of the lives of the founding artists of modern art living in Montmartre from 1900 until the Liberation. Fourth episode: in response to the absurdity of war, the dadaist and surrealist revolution is underway. It is headed by André Breton and Louis Aragon, surrounded by Man Ray, Robert Desnos and others.