The Adventurers of Modern ArtPicasso's Gang
An intimate portrayal of the lives of the founding artists of modern art living in Montmartre from 1900 until the Liberation. Part two: Picasso's band (1906-1916). With "Les Demoiselles d'Avignon", Cubism jumps to the fore and scandalises polite society.