The Best Way to Walk
In the summer of 1960, two camp counselors, the brash and athletic Marc and the reserved Philippe, share an uneasy dynamic. One night, Marc catches Philippe dressed as a woman, triggering a cruel game of humiliation and power. As tensions rise, buried desires and insecurities surface. Claude Miller’s debut film is a poignant exploration of masculinity, repression and self-discovery.