România, măsuri dure împotriva urșilor din Carpați
România găzduiește cea mai mare populație de urși din Europa, după Rusia. Dar țara se confruntă cu un număr tot mai ridicat de atacuri. În 2024, un urs a ucis o adolescentă pe un traseu montan popular de pe Valea Prahovei. Evenimentul a reaprins discuțiile politice, iar legiuitorii au luat decizia de a ridica cota de urși care pot fi uciși anual la 500.