Pośród przypływów i odpływów Zatoki Świętego Wawrzyńca leżą kanadyjskie Wyspy Magdaleny. Dla rdzennych mieszkańców i nowych przybyszów życie tutaj oznacza wolność, ale także wyrzeczenia. Woda i wiatr coraz silniej podmywają klify, które stają się coraz bardziej zagrożone przez erozję i zalewanie wybrzeża. Wzajemna pomoc i gospodarka obiegu zamkniętego stały się częścią codzienności.