Dmitrij Szostakowicz
Dmitrij Szostakowicz urodził się w 1906 roku, zmarł 9 sierpnia 1975. Pierwsze kompozycje zaczął tworzyć jeszcze jako dziecko. Pierwszą symfonię skomponował mając 19 lat. W czasach sowieckich był najpierw hołubiony, potem prześladowany. W życiu kompozytora odbija się historia Rosji ostatnich stu lat.