Słowacja: walka o wolność artystyczną
Słowacki rząd podjął radykalne działania przeciwko scenie kulturalnej, odkąd objął urząd w październiku 2023 roku. Minister kultury Martina Šimkovičová zwolniła niektóre z najbardziej kreatywnych postaci w kraju, w tym szefa Teatru Narodowego i dyrektorkę Galerii Narodowej. Rząd wybiera również projekty artystyczne, które mają być wspierane. Krytycy uważają, że Słowacja zmierza w kierunku autorytaryzmu. Świat kultury chce się bronić, tysiące artystów rozpoczęło strajk.