Whitechapel
Powstały w 2006 r. Whitechapel z USA jest już niemal symbolem deathcore'u. Albumy takie jak "This Is Exile" i "The Valley" wraz z brutalnym i technicznym brzmieniem tylko ugruntowały tę pozycję. Ich muzyka łączy ciężkie riffy z głębokimi growlami i złożonymi breakdownami. Na Summer Breeze 2024 Whitechapel zachwyca publiczność naprawdę intensywnym występem.