Mauretania
Pisarka i podróżniczka Blanche de Richemont udaje się do Mauretanii, by spotkać się z kobietami pustyni. W górzystym regionie Adrar, gdzie kultura nomadów jest wciąż bardzo żywa, kobiety odgrywają w społeczeństwie bardzoważną rolę. Blanche de Richemont jest pod wrażeniem siły i odwagi, jaką emanują mieszkanki pustyni.