Twist - Kobieca furiaLouise Bourgeois
Louise Bourgeois (1911-2010) była artystką totalną – rzeźbiła, malowała, tworzyła instalacje, kręciła filmy. W centrum jej sztuki leżały tematy macierzyństwa, intymności, kondycji kobiet. Sławę i rozgłos zdobyła dopiero w latach 80, gdy poznała młodego kuratora Jerry’ego Gorovoya, który stał się jej asystentem.