Zapomniane pralnie: Prawda o MagdalenkachMroczna historia Irlandii
10 pralni Św. Marii Magdaleny pod opieką katolickich zakonów prało brudną bielizną w Irlandii w latach 1922-96. Państwo, Kościół lub rodziny wysłały do obozów pracy 10 000 kobiet wbrew ich woli. W konserwatywnej Irlandii azyle sióstr magdalenek były powszechnie akceptowaną przez społeczeństwo i władze instytucją, która pozwalała pozbyć się niewygodnych („upadłych”). „Pralnie” zaczęły znikać wraz ze zmianami w życiu społecznym, a także, kiedy przestały być opłacalne. Ostatni azyl zamknięto 25 września 1996 roku.
W samym sercu filmu znajdują się ocalałe kobiety, które próbują teraz pogodzić się z wpływem tych mrocznych lat i ciągłymi niszczycielskimi reperkusjami, jakie pobyt w pralni magdalenek wywarł na nich samych, na ich dzieciach i rodzinach. Poznajemy jedną z ocalałych, która wnosi przełomową sprawę do Komitetu Przeciwko Torturom ONZ. Tym razem głównym celem jej skargi nie będą zakonnice, ale sama Irlandia.