Drzewo karobowe - czarne złoto Krety
Drzewa oliwne są na Krecie wszechobecne. Rośnie tu jednak też inne, nieco zapomniane drzewo: drzewo karobowe. Jego owoce - zwane karobem lub chlebem świętojańskim - są pełne wartości odżywczych. Mieszkańcy Krety odkrywają je właśnie na nowo.