Czerwona Orkiestra (2/2)Czerwona Orkiestra (1/2)
Podczas drugiej wojny światowej działały dwie grupy oporu wobec nazistów: jedna utworzona w Brukseli i w Paryżu, a druga w Berlinie. Ich członkowie i członkinie potajemnie kolportowali antyhitlerowskie ulotki i nieśli pomoc prześladowanym Żydom oraz dezerterom. Szybko zaczęli też współpracować z Rosjanami i przekazywać im tajne informacje, co sprawiło, że zostali namierzeni przez nazistów i rozpoczęło się prawdziwe polowanie na dysydentów.