MIA zdobyła światowy rozgłos w 2007 roku dzięki kawałkowi Paper Planes ze swojego drugiego albumu „Kala”. Od tego czasu swoimi utworami manifestuje potrzebę tworzenia świata bez barier i promocji wielokulturowości.