Daty, które przeszły do Historii
24 września 622 roku kalendarza gregoriańskiego Mahomet dociera do towarzyszy, którzy opuścili Mekkę, żeby schronić się w Medynie. Dla muzułmanów był to poniedziałek, 12 dzień pierwszego miesiąca rabi, roku 1. To rok 1., ponieważ przejście "hidżra", po arabsku "higra", oznacza początek nowego czasu. To początek nowej ery.