Bohaterowie sztuki nowoczesnejO północy w Paryżu (1939-1945)
Życie intymne pionierów sztuki nowoczesnej, od Montmartre'u w 1900 roku po wyzwolenie w 1944 roku. Część szósta: wybucha II Wojna Światowa. Wielu artystów ucieka z Europy. Ci, którzy zostali, walczą o przeżycie.