Podzielone niebo
Studentka Rita Seidel zakochuje się w o 10 lat starszym chemiku Manfredzie Herrfurthcie. Kiedy tuż przed wzniesieniem Muru Berlińskiego mężczyzna ucieka do Zachodnich Niemiec, Rita staje przed trudnym wyborem między miłością a przekonaniami. Film Konrada Wolfa z 1964 r. był punktem zwrotnym we wschodnioniemieckiej kinematografii, a w 1995 r. został uznany za jeden ze stu najważniejszych niemieckich filmów.