100 Years of Neues Bauen
Bright, airy, and affordable. Idealistic architects of the 1920s wanted to transform living conditions with decent affordable housing for all. In Germany, it was under the banner of Neues Bauen (New Objectivity), as cramped, filthy tenements were replaced with functional, hygienic, and comfortable homes. This series sees how these pioneering architects changed urban living in Frankfurt and Berlin, but also in Vienna and Bordeaux.