A History of Peasants
Europe's peasantry has undergone much upheaval over the centuries. From their rise in the Middle Ages after the fall of the Roman Empire, to oppression by the nobility and the church, to struggles for freedom and modernisation in the modern era. Peasants and farmers have played an active role in political upheavals across the ages. Today, the farming sector faces new challenges due to technological changes and climate crisis.