Did you know? Liturgical choral singing is at the origins of classical music. It laid the foundations for Western musical notation, modes and organisation. Motets, oratorios and other sacred pieces subsequently enriched this abundant repertoire, which popular traditions, with their melodies passed down from generation to generation, also nourished over the centuries, and now they resonate in your choirs today.