Bayreuth Baroque Opera Festival
Bayreuth is most well known for its connection to Wagner- but the town also has a baroque soul. The Bayreuth Baroque Festival revives little-known works in the sumptuous setting of the Margraves' Opera House, a UNESCO World Heritage Site. Amidst gilding and painted woodwork, this refined programme immerses audiences in the enchanting atmosphere of the 17th and 18th centuries.