Robert Redford
Actor and director Robert Redford died on Tuesday 16th September at his home in Sundance, Utah, at the age of 89. A staunch democrat, defender of Native American tribes and the American landscape, and founder of the Sundance Film Festival, which has become the international benchmark for independent film, his passing is a great loss for American cinema.