Nobel Peace Prize: Who Is Maria Corina Machdo?
The Nobel Peace Prize was awarded on 10 October to Maria Corina Machado. The 58-year-old leader of the Venezuelan opposition was prevented from standing in the 2024 presidential election, won by Nicolás Maduro and she lives in hiding for fear of arrest. According to the Nobel Prize Committee, she is "one of the most extraordinary examples of civic courage in Latin America”. She has also hailed American president Donald Trump as a 'visionary'.