Sven Helbig: Requiem A
As a reaction to contemporary wars, Sven Helbig composed his Requiem A 80 years after the destruction of Dresden. This monumental work will now be given its world premiere in the Church of the Holy Cross in Dresden. The choir of this Lutheran church and the Sächsische Staatskapelle were brought together for the event, with opera singer René Pape completing this outstanding cast.