The Dark Room
Aliénor, a bold young woman in 14th century France, wins the right to marry her childhood love Bertrand. But he abandons her immediately after the wedding, fleeing to Italy. Refusing to accept his rejection, she follows him to Siena, disguising herself as another woman to win his heart. Inspired by Boccaccio’s “The Decameron”, the film is a luminous tale of deception and determination.