Manoel de Oliveira, the Architect Filmmaker
When Portuguese filmmaker Manoel de Oliveira died in 2015 at the age of 106, he left behind him a body of work unique in cinema: Oliveira transforms the everyday into the sublime and deals with themes such as death, love, the rituals of life and the passing of time with elegance and subtlety.