The Letter
A young, spiritual woman marries a devoted doctor but feels no love for him. She then falls for Pedro Abrunhosa, a poet and singer, yet keeps her distance, confiding only in a cloistered nun. As jealousy consumes her husband, she cares for him as his health declines. While his death offers her freedom, her choices and confessions are central to the ruminations at the core of this adaptation of a classic novel.