How can the EU stop Russia’s shadow fleet?
A secretive fleet of ships prowl international waters, transporting Russian oil and funding Russia’s war chest. These dilapidated, uninsured boats put marine ecosystems in grave danger, as well as threaten EU security. But it’s very difficult to trace them because they often sail under flags of convenience. The EU is rolling out a new sanctions package to try and curtail their activities – but will it be enough?