True Stories
Greek MP Grigoris Lambrakis, a peace activist and leading opposition figure, was violently run over by a truck and died a few days later. The young investigating judge Christos Sartzetakis discovered that the murder was commissioned by high-ranking officials linked to the government. The 1969 film Z, directed by Costa-Gavras, highlighted the determination and bravery of one man seeking out the truth.