True Stories
During an illegal interrogation, Giuseppe Pinelli ended up falling out of a fourth floor window of the police prefecture. He was being questioned about an assassination attempt, despite evidence pointing to neo-facist groups he had nothing to do with. Pinelli had fought against the system all his life, and his death in police detention made him a martyr and a symbol of resistance to a state that covers up the truth.