Wielkie orkiestry symfoniczne, jakie znamy dzisiaj, zaczęły powstawać w połowie XVIII wieku. Stały się niezbędne do wykonywania monumentalnych dzieł epoki klasycyzmu i romantyzmu. Seria „Najlepsze orkiestry świata” opowiada historię czterech zespołów, które wywarły znaczący wpływ na dzieje muzyki.