Mity nordyckie od wieków rozpalają wyobraźnię. Jednooki Odyn, ojcec wszechrzeczy, psotliwy Loki, odważny Thor, piękna Frigga, nieustraszona Freyja - to tylko niektórzy z ich bohaterów. Serial przedstawia najważniejsze mity wikingów, odwiedza najwazniejsze miejsca - Asgard, królestwo bogów, Hel, wikińskie piekło czy Yggdrasil, drzewo świata.