We Francji lat 80. XVII wieku mniejszość protestancka borykała się z rosnącą wrogością ze strony katolickiej monarchii. Unieważnienie przez Ludwika XIV edyktu z Nantes w 1685 roku przypieczętowało los „hugenotów”. Prawie 300 000 protestantów opuściło kraj. Ten dwuczęściowy film dokumentalny opowiada historię tego przymusowego wygnania i jego konsekwencji.