Sirius
W 1942 r. węgierski reżyser Dezső Ákos Hamza nakręcił pierwszy w historii film science-fiction, którego tematem jest podróż w czasie. Scenariusz powstał na podstawie powieści Ferenca Herczega „Sirius”, opublikowanej rok przed „Wehikułem czasu” H.G. Wellsa. Sam film wyprzedził o 18 lat adaptację kinową powieści Wellesa.