Ruchome słowa
Rosa Maria, wykładowczyni historii na uniwersytecie w Lizbonie, wypływa z 7-letnią córeczką do Mumbaju, gdzie pracuje jej mąż. Statek zawija po drodze do portów w Marsylii, Neapolu, Atenach, Stambule i Kairze. Rosa Maria może w końcu zobaczyć miejsca i zabytki, które dotąd znała tylko z książek. Poznaje też kapitana statku i jego trzy fascynujące przyjaciółki. Wizyta w Adenie zmienia jednak los matki i córki.