"Adriana Lecouvreur" Francesca Cilei
"Adriana Lecouvreur" to najbardziej znane dzieło kalabryjskiego kompozytora Francesco Cilei. Artysta oprawił z nim w muzykę historię Adriany Lecouvreur, słynnej paryskiej aktorki, która zmarła w 1730 r. w tragicznych okolicznościach.