Czy Europa wróci do energii jądrowej?14 min
Wraca moda na energię jądrową. Część państw wstrzymuje jej wygaszanie, inne planują budowę pierwszych elektrowni atomowych. Ten rodzaj energii ma bowiem wiele zalet: zwiększa niezależność energetyczną Europy i sprzyja realizacji przyjętych przez nią celów klimatycznych. Nie można jednak ignorować zastrzeżeń dotyczących kwestii dostępności surowców, bezpieczeństwa i wysokich kosztów budowy, eksploatacji i składowania odpadów.